Kolmapäeval, 24. mail selgitati tudengite ressursisäästukonkursi Negavatt finaalis välja 3 parimat projekti, mille eestvedajad said 10 000 eurot, et oma idee teoks teha, võitajks tunnistati Tallinna Tehnikakõrgkooli ja Tallinna Tehnikaülikooli võistkond PõhuNõu, kes toodab Eesti põhust biolagunevad ühekordseid nõusid.
PõhuNõu ühe eestvedaja TTK tudengi Kaur Vahtriku sõnul on nende idee tuum leida lisandväärtus põhule. “Nõu on ainult üks väljund”, rääkis Vahtrik AK uudistele, lisades, et “Kindlasti tuleme peale nõu ka erinevate toodetega välja”.
Võistlust korraldava Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIKI) juhatuse liikme Veiko Kaufmani sõnul tagas kolmele võidumeeskonnale edu, et nende ideed olid kõige enam detailideni läbi mõeldud ja testperioodil kõige kaugemale jõudnud. „Nutikad lahendused ja suurelt mõtlemine oli see, mis selle aasta võitjate ideedest läbi kumas. Rõõm oli näha, et võidumeeskondades oli teotahet ja usku oma ideesse. Alahinnata ei saa ka nende projektide keskkonnasäästu osa.“
Teisele kohale tuli Eesti Kunstiakadeemia meeskond Don´t waste food, box it!, kes arendab taaskasutatud materjalidest biolagunevat toidupakendit. Kolmandale kohale jõudis Tartu Ülikooli projekt Poko. Nemad toodavad kergesti stiilseks võtmehoidjaks kokkuvolditavat korduvkasutatavat poekotte asendamaks õhukesi kilekotte.
Negavati superfinaalis võtsid mõõtu 10 ideed, kes pääsesid finaali 47 konkursile esitatud projekti seast. Žüriisse kuulusid KIKi juhataja Veiko Kaufmann, SEI Tallinna Keskuse juhataja Lauri Tammiste, Prototroni konkursi korraldaja Jana Pavlenkova, Cleantech ForEst tegevjuht ja Climate Launchpad Eesti korraldaja Erki Ani ja teadliku elustiilipoe Slow eestvedaja Helen Puistaja.
Täpsemalt saab auhinnatud ideedega tutvuda Negavati kodulehel ja Facebooki lehel, kust leiab võidumeeskondade videod.
Negavatt on KIKi ja keskkonnaministeeriumi koostöös sündinud konkurss, mille eesmärk on tõsta energia- ja ressursialast teadlikkust ning innustada tudengeid välja pakkuma lahendusi, mis aitavad ülikoolides ressursse säästa. Ideeks võib olla nii toode, teenus, tehnoloogiline lahendus, meetod kui ka kampaania, mis muudab mõtteviisi ja seeläbi ka käitumist.