Raamat tutvustab grupipõhist õppimist – see on mõjukas ja mitmekülgne õpetamise strateegia, mille käigus moodustatakse õppegrupid. Selline meetod parandab õpetamise kvaliteeti igas valdkonnas ning võidavad nii üliõpilased kui ka õpetajad.
Grupipõhise õppimise idee pärineb 1970ndatest aastatest Larry Michaelsenilt. Ta kasutas tundides grupitegevusi ja –ülesandeid ning see aitas üliõpilastel õpitut rakendada, mitte lihtsalt mingi teema kohta informatsiooni saada.
Koostajad on raamatusse koondanud nii enda kui ka teiste õpetajate kogemused ja teadmised. Raamatu I osa tutvustab grupipõhise õppimise põhimõtteid ja toimimist. II osas on toodud erinevad juhtumiuuringud mitmetest koolidest, kus seda strateegiat on kasutatud. III osas võetakse kokku põhjused, miks grupipõhist õppimist proovida, kuidas see õpetamise strateegia mõjutab õppimise kvaliteeti ja tudengite suhtumist õppetöösse.