Raamat käsitleb väljakutseid, millega seisavad silmitsi kauplejad. Kõik kauplejad tahavad seda teha edukalt. Miks alati nii ei lähe? Peamiseks komistuskiviks pole see mis toimub turul, vaid see mis toimub investori peas.
Mark Douglas, kauplemiskoolitaja ja psühholoogia lektor, otsibki vastuseid küsimustele, kust pärinevad investorite uskumused, kuidas neid muuta vähendamaks emotsioonidest laetud valeotsuseid. Tegemist on tõsipsühholoogilise käsitlusega sellest, kuidas kauplemises püsivat edu saavutada ja kuidas mõtelda tõenäosuste kategoorias ja unustada praktiliselt kõik muud oskused.
Nagu autor selgitab, taandub kõik arusaamisele, et raha teenimiseks ei pea ette nägema, mis järgnevalt toimub, sest juhtuda võib kõike ja iga hetk on kordumatu st iga eelis ja tulemus annavad ainulaadse kogemuse. Tehing toob kas kasu või siis mitte ja siis läbite seda sama protsessi uuesti ja uuesti.