Chris Fenningu raamatu põhifookus on tööalasel suhtlemisel. Tööl suhtleme igapäevaselt sadade ja vahel tuhandete inimestega. Me vestleme erinevatel teemadel ja neil vestlustel on erinevad eesmärgid ja tulemused.
Raamatust saad teada, kuidas läbi viia tööalaseid vestlusi ja koosolekuid, teemast kõrvale kaldumata jõuda kiiremini kõige olulisemani, vältida eksimusi ja vigu eeldades ekslikult, et sõnumist on aru saadud, juhtida oma kuulajad sulle vajaliku lahenduse poole ja rakendada kõikide vestluste ajal sellist tehnikat, mis annab ka tulemusi.
Autori sõnul on kirjutatu aluseks erinevates äri- ja tehnilise töö valdkondades läbi viidud reaalsed vestlused. „Esimene minut“ tähendab raamatu kontekstis mitte lihtsalt vestluse algust ega hetke, mil näitad üles huvi oma vestluspartneri vastu, vaid hetke, mil teie eraeluline vestlus võtab töövestluse suuna. Raamatust leiavad erineva astme ja valdkonna töötajad nõuandeid, kuidas oma tööalast suhtlemisoskust parandada.