Autorid Alexander Osterwalder ja Yves Pigneur ütlevad, et see on „praktiline juhend visionääridele, mängureeglite muutjatele ja mässajatele, kes põlevad soovist leiutada uusi ärimudeleid“. Raamatu kaasloojaiks on olnud ligi viissada äripraktikut ja teadlast.
Käsiraamatust võib leida praktilisi nõuandeid, kuidas ärimudeleid välja töötada, ümber kujundada ja ellu rakendada, samuti näiteid konkreetsete ärimudelite loomise ja muutmise kohta sellistelt ettevõttetelt nagu Ericsson, Deloitte, Apple jt. Põhitõed on edasi antud visuaalses vormis, tööriistana kasutatud ärimudeli tahvlit, mis kirjeldab ärimudelit selle üheksa ehituskivi kaudu: kliendirühmad, väärtuspakkumised, kanalid, kliendisuhted, tuluvood, põhiressursid, peamised tegevused, peamised partnerid, kulustruktuur. Need näitavad, kuidas ettevõte kavatseb raha teenida. Nende abil saab kirjeldada nii enda kui konkurentide ärimudelit ja luua täiesti uusi. Raamatu tekst ja kujundus on tihedalt lõimitud, mis võimaldab esitatud õpetusi kohe omal käel järele proovida.