TTK uuris tehisintellekti rolli õppejõu töös ja üliõpilaste õppetöös - Tallinna Tehnikakõrgkool

Uudised

TTK uuris tehisintellekti rolli õppejõu töös ja üliõpilaste õppetöös

17. aprill 2025

TTK uuris tehisintellekti rolli õppejõu töös ja üliõpilaste õppetöös

Tallinna Tehnikakõrgkooli didaktika uurimisrühm viis eelmisel aastal TTKs läbi kaks uuringut, et välja selgitada, kuidas õppejõud ja üliõpilased kasutavad AI-põhiseid rakendusi, milliseid võimalusi ja riske selles nähakse ning milliseid mõttekohti nähakse AI integreerimisel õppetöösse.

Uuringutes osales kokku 81 õppejõudu (34,18% akadeemilisest personalist) ja 518 üliõpilast (19% üliõpilaskonnast). 

Uuringu tulemused näitasid, et enamik õppejõude on tuttavad generatiivsete tehisintellekti tööriistadega, eeskätt tekstirobotitega, mida kasutab oma töös 82,72% vastanutest. Sellele järgneb pildigeneraatorid (29,63%), audiogeneraatorid (8,64%) ja videogeneraatorid (7,41%). Üldist tehisintellekti mõju kõrgharidusele hindasid TTK õppejõud pigem positiivsena.

Sarnaselt õppejõududele kasutavad ka tudengid kõige enam tekstiroboteid (96,22%), millele järgnesid pildigeneraatorid (24,35%), audio- (3,78%) ja videogeneraatorid (3,78%). Üliõpilased kasutavad AI-d peamiselt ideede genereerimiseks, tekstide ümber sõnastamiseks ja keeruliste mõistete lihtsustamiseks.
Peamiste ohtude ja väljakutsena tõid üliõpilased välja: valed või eksitavad vastused (85,82%), liigse sõltuvuse AI-st (65,72%), AI ebatäpsuse (64,30%), viidete puudumise (60,52%), andmekaitse ja turvalisuse probleemid (55,32%), tööks AI-ga on vajaminevat inimintelligentsi (54,37%), kriitilise mõtlemise vähenemist (45,39%) ja autoriõiguste küsimused (43,97%).

Tudengid tõid välja, et AI kasutamine võiks olla paremini juhendatud ja teadlikult õppetöösse integreeritud. Samuti rõhutati vajadust tagada õigluse ja võrdsuse põhimõtted, et AI kasutamine ei looks ebaõiglast konkurentsieelist.

Margit Tamm
kommunikatsioonispetsialist
margit.tamm@tktk.ee
526 9629
TLN-A104

Uudised
ja pressiteated