Muutused on olulised selleks, et mitte kinni jääda rutiini ja manduda. Sama kehtib ka ettevõtete kohta. Innovatsioon on oluline mõiste, sest kui ettevõte enam ei arene, pole mõtet ka äritegevust jätkata. Muutustest räägitakse palju ja enamus meist teab, et vaid uuendusmeelsemad on pikas perspektiivis võitjad.
Ettevõtetes tehakse igasuguseid muudatusi – organisatsioonikultuuris, digitaliseerimise vallas, kokkuhoiupoliitikas. Statistika näitab, et planeeritakse alati rohkem kui reaalselt ellu viiakse. Sageli jäävad projektid vaid tegevuskavasse, tehakse esimesed katsetused ja siis lõpetatakse.
Muudatuste juhtimine on tegevuste kogum, et ettevõttes või organisatsioonis jõuda vanast olukorrast uude. Oluline on, et töötajate enamus tuleks uuendustega kaasa ja leiaksid selles ka isikliku motivatsiooni. Kõigeks selleks on vaja teha palju teadlikku tööd inimestega.
Tiina Sakkos tutvustab oma praktiliste näidete ja näpunäidetega käsiraamatus samme, mida silmas pidada strateegia paika panemiseks, eesmärkide sõnastamiseks, vastupanu ületamiseks ning õigete sõnumite edastamiseks.