II kursusel transporti ja logistikat õppiv Kristi püüab kooli ühildada spordiga nii seda ise tehes kui ka edendades.
Sa hetkel õpingute kõrvalt ei tööta, kuid kellena näed ennast tulevikus?
Eriala poolest päris logistikuna ennast hetkel ette ei kujuta, aga see võib veel muutuda. Kuna olen seotud niivõrd suurel määral spordiga, siis olen mõelnud, et just sport võiks olla ka minu töövaldkond. Mulle tundub, et oleksin hea organiseerija, asjaajaja või ka juhi rollis. Logistikavaldkond on väga-väga lai ja hõlmab ka juhtimist ning majandust, mis mulle väga huvi pakuvad, seetõttu tahaks just seda poolt ära kasutada.
Mis sisustab sinu vaba aega?
Olen tegelenud 5 aastat kergejõustikuga ja sellega väga kiiresti edasi liikunud. Võib öelda, et see on mul nö veres, sest nii ema-isa, vend, onud kui ka laiem perekond on sellega tegelenud. Praegu teen 5-6 korda nädalas põhjalikult trenni. Treeninguid alustasin tervisliku eluviisi eesmärgiga, kuid üsna pea seadsin endale suuremad eesmärgid – teha tipptasemel kergejõustikut ning saavutada häid tulemusi ka võistlustel.
Samuti kuulub minu igapäevaellu töö üliõpilasesinduses. Olen spordivaldkonna juht ning minu ülesanneteks on organiseerida koolisiseseid spordivõistlusi ning edukalt esindada meie kooli ka Eesti-sisestel üliõpilasspordi üritustel.
Võib öelda, et sport on täiesti minu elustiil – ei ole päeva, kus ma üldse trenni ei tee või selle peale ei mõtleks, teinekord kasvõi enne loengut püüan ajagraafikusse kiire trenni mahutada.
Isegi nädalavahetusi sisustan spordiga, nüüdseks juba aasta aega juhendan kergejõustiku radadel korvpalluritest sõpru. Minu ülesandeks on koostada neile väike treeningkava, et arendada nende kiirust ja lihvida jooksutehnikat. Ma juhendan enda teadmiste põhjal, mida olen omakorda treenerilt õppinud ja rakendan omandatud teadmisi nende peal.
Mis motiveerib sind õppima?
Tegelikult on see päris keeruline, kuna õppeaasta algus on väga kiire olnud – tunnen, et kergesti võivad tekkida olukorrad, kus kooliasjad jäävad unarusse – selle üle pole ma kuigi uhke.
Vajadus teadmiste järgi on see, mis motiveerib mind õppima. Minu eesmärk ei ole paberit kätte saada, vaid sisuliselt õppida, laiendada silmaringi ja saavutada häid tulemusi. Tahan rahule jääda ka kodutöödega, mitte neid lihtsalt nö formaalselt ära teha.
Kuidas planeerid oma aega?
Esmalt proovin endale selgeks teha, mis on mu prioriteedid. Lisaks vaatan, mida on vaja kindlasti ära teha ning ei võimalda edasilükkamist. Püüan keskenduda koolis kohalkäimisele, seejärel tulevad muud tegevused. Oluline on asju ära teha, mitte neid edasi lükata, kuid ilmselgelt jääb minu jaoks päevas tunde väheseks.
Millised on olnud kõige põnevamad ja taganttõukavad väljakutsed koolis õppides?
Pikkades loengutes keskendumine on tänapäeva tudengi jaoks kindlasti väljakutse. Minul isiklikult on 3,5 tunnises loengus ühele teemale keskendumine vägagi keeruline. Lühemates loengutes on lihtsam loenguteemat vastu võtta. Ka rühmatööde tegemine on minu jaoks natuke keeruline, kuna olen loomult individualistlik ja mul on ülesannete täitmisel oma tempo. Mõnikord kipun liiga suurt koormust enda peale võtma ja saan isegi aru, et see ei ole rühmatööde puhul õige. Ja muidugi on väljakutsuvad ka hommikused loengud ???? Ma ei ole hommikuinimene ja ärkamine võtab ikka aega.
Mida hindad õppejõudude töömetoodikas kõige enam?
Mulle on oluline, kui õppejõud suudab teema edasi anda võimalikult kiirelt ja väärtustab ka seda, et tudeng saaks asjast aru. Kui õppejõud oskab klassi nö lugeda ja tagasisidet mõista, siis see on kihvt ja tekitab teineteise mõistmise tunde.
Ka see, kui õppejõud lisab loengule praktikat, näiteks rakendab lisaks teooriale praktilisi ülesandeid, motiveerib kindlasti ning võimaldab teemadest lihtsamini aru saada. Konteksti mõistmiseks aitavad eluliste näidete toomised vägagi kaasa.
Teinekord tekib muidugi olukordi, kui õppejõud ei pruugi mõista, et lisaks nende ainele on tudengitel vaja läbida ka teisi aineid. Seetõttu oleks hea, kui õppejõud oleksid paindlikud ning mõistaksid, et mõnele nädalale võib korraga sattuda mitu suurt tööd ja tähtaega. Tuleks suureks abiks, kui õppejõud oleksid sellises olukorras vastutulelikud ning nõustuksid vajadusel tegema tähtaegade suhtes muudatusi.
Kui saaksid valida supervõime, mis aitaks sul paremini õppida, milline see oleks?
Kombineeriks siinkohal kohe mitut omadust. Tahaksin kindlasti kiiremini uusi teadmisi vastu võtta. Samuti on ülioluline hea mälu, et uus informatsioon jääks koheselt meelde. Kindlasti tooks siinkohal välja ka selle, et on oluline asjadest õigesti aru saada.